Мукажанова Лилия Галимардановна

к.ф.н., доцент

Курс «Русский язык-1» является обязательной дисциплиной для студентов групп с казахским языком обучения и изучается в течение одного семестра в объеме 3-ёх кредитов. Курс ориентирован на формирование языковой личности посредством коммуникативных компетенций. Содержание дисциплины включает три модуля: язык и коммуникация, типы речи, стили речи. Результатами изучения дисциплины должны стать теоретические знания, практические умения и навыки русскоязычной коммуникации в устной и письменной формах для решения задач межличностного, межкультурного и профессионального общения, выступления в устной и письменной форме по проблемам экономики, политики, истории, культуры.

Сағынадин Гүлназ Сағынадинқызы

PhD, доцент

«Қазақ фольклоры» пәні бойынша практикалық сабақтар бакалавриат білім алушыларына арналған. Негізгі мақсаты – дәрістен алған теориялық білімді бекіту, бақылау және бағалау. Білім алушыға бағдарланған әдіс аясында заманауи интерактивті әдіс-тәсілдерді қолдану практикалық сабақтарды ұтымды, оңтайлы, тиімді өткізуге ықпал етеді. «Күнделік» авторлық технологиясының пәннің оқыту нәтижелеріне қол жеткізу мүмкіндігі жоғары және білім алушылардың пәнге деген қызығушылығын арттыруда маңызы ерекше. Білім алушылар үшін бүгінгі ұлттық фольклордың бағыт-бағдарын, жаңашыл сипатын танып-зерделеуге бағытталған бағалау іс-шараларының маңызы зор, қамтылу аясы кең


Kurmanayeva Dina Kassymbekovna

PhD, associate professor

Gulzhahan Zarubayevna Tazhitova

Master of philological sciences

Dzhannat Yelemesovna Sagimbaeva

Candidate of Philological Sciences, Associate Professor

The content of the online course “Essentials of Academic Writing for Master students of non-linguistic majors” is related to the educational programs of  non-linguistic master students. This course involves improving the communication skills of master students and applying the skills of the functional and stylistic characteristics of the scientific presentation of materials in a foreign language and mastering the parameters of academic writing as a component of a foreign language written specialized competence.

Ainagul Madievna Mukhtarkhanova

Candidate of pedagogical sciences, associate professor

Nurilya Sabetkanovna Kassymbekova

Candidate of pedagogical sciences, acting associate professor

Ardak Gazizovna Khamitova

Master of pedagogical sciences, senior lecturer

Zhanaeva Zhuldyz Armanovna

Master of pedagogical sciences, senior lecturer

The course provides an opportunity to improve English grammar skills. The course enhances and expands basic grammatical knowledge on the themes: Articles, Pronouns, Prepositions, Types of questions, Adjectives, Compound and Complex sentences, Present Simple and Present Continuous, Past Simple and Past Continuous, Perfect Tenses, Future Forms, Passives, Conditionals, Modal verbs, Reported Speech, Phrasal verbs and Verb patterns. All of these themes comply with the State compulsory standards of education.

Канафина Мира Аблясановна

Кандидат филологических наук

Цель преподавания данной дисциплины – способствовать усвоению студентами идейно-эстетического богатства литературы XIX века.  Курс включает в себя: общую характеристику литературного процесса первой половины XIX века, литературу поэтов-декабристов, поэтов  пушкинского круга. Курс посвящен корифеям русской литературы (« Творчество А. Грибоедова, « Творчество В.А. Жуковского», «Творчество А.С. Пушкина», «Творчество М.Ю. Лермонтова», «Творчество Н.В. Гоголя», « Творчество  И.С. Тургенева»,  «Творчество И. Гончарова»).


Сағынадин Гүлназ Сағынадинқызы

PhD, доцент

Пәннің мақсаты – фольклор теориясы мен тарихын жаңа гуманитарлық білім беру аспектісінде зерделеу және оқыту. Курсты өту барысында келесі міндеттерді атқару көзделеді: фольклор статусы мен теориялық табиғатын сараптау; фольклордың даму тарихын зерделеп, бүгінгі жай-күйіне баға беру. Пәнді оқыту нәтижесінде білім  алушылар фольклордың теориялық негіздерін біле алады; фольклор мен әдебиеттің ара-қатынасын сараптау арқылы, өзіндік ерекшеліктерін жүйелей біледі. Жаңа идеялардың генерациясы мен қолданысы арқылы фольклортану, әдебиеттану проблемалары аясында дербес ой-пікірлерін тұжырымдай алады.

Оценка курса: 5.0(1)

Baygunisova Gulbarshyn Ydyrysyzy

Associate Professor, Doctor of Philological science

“Teaching English Through Literature” course is dedicated to undergraduates major at "Foreign language: two foreign languages" specialty. The use of fiction and non-fiction in teaching a foreign language is a very effective tool for mastering a language. Literary texts are a source of rich linguistic information, effective incentives for students to express themselves in other languages, and a potential source of motivation. Therefore, the purpose of this course is to teach future teachers of a foreign language to master the methodology of using literary texts in teaching listening, speaking, reading and writing in English.


Аймұхамбет Жанат Әскербекқызы

филология ғылымдарының докторы, профессор, педагог-зерттеуші

Әдебиеттанудың жаңа бағытында дамып келе жатқан теориялық аспектіде жаңа ұғымдар, терминдер мен категориялар қатары толықтырылуда. Курстағы бұл мәселеге басымдық беріледі, қалыптасқан ұғымдарды кеңейтілген зерттеу қарастырылған. Сондай-ақ, мәліметтер мен материалдарды жинау және жалпылау негізінде жаңа теориялық ұғымдар мен категорияларға қатысты нақты ұсыныстар айтылады. Курс әдебиеттің эстетикалық функциясын жан-жақты қарастырады, поэтикалық оксюморон, герменевтика, кейіпкерлерге қатысты жаңа ұғымдар туралы айтады.


Нуртазина Марал Бекеновна

Доктор филологических наук, профессор

Целями освоения дисциплины являются совершенствование языковой компетенции будущих филологов, журналистов, лингвистов, развитие и совершенствование навыков нормативного словоупотребления, слово- и формообразования, правописания, пунктуационной грамотности, формирование у обучающихся навыков грамматического анализа синтаксических единиц разного уровня.


Roza Zhusupova Flurovna

Associate professor

This course provides a description of the basic principles and procedures of the most recognized and commonly used approaches and methods for teaching a second or foreign language. Each approach or method has an articulated theoretical orientation and a collection of strategies and learning activities designed to reach the specified goals and achieve the learning outcomes of the teaching and learning processes.


Roza Zhusupova Flurovna

Associate professor

In this course, students explore theories and models of second language acquisition. Students learn about the emotional, social, and intellectual implications of the process of learning a second language while maintaining the first. They learn to identify and articulate the role that MFL Education model “foreign language-foreign culture – personality” plays in learners’ acquisition of a second language. Students analyze and compare first and second language acquisition and apply strategies related to MEF Education in an international setting.

Оценка курса: 4.7(3)

Абилхамитқызы Рысгүл

Филология ғылымдарының кандидаты, доцент

Курс Абайдың қалыптасу және даму кезеңдерін, отбасы мен әдеби ортаны, Абай мен Алаш қайраткерлерін, соның арқасында Абай Құнанбаев шабыттандырған рухани бастауларды қамтиды және ашады. Абайдың Қара сөздерін жазуды және зерттеуді қарастырады. Абай Құнанбаевтың өмірінің хронологиялық тәртібін ашады.

Zhusupova Roza Flurovna 

Associate professor

TKT is a series of tests that helps teachers demonstrate that they have an up to date of teaching English. It focuses on the core professional knowledge needed by all teachers of English as a second language. It tests teaching knowledge rather than teaching ability. The testing syllabus  has theoretical, practical and classroom management elements.


Бижкенова Айгуль Ермековна

Доктор филологических наук

Лексикология немецкого языка. Курс лекций содержит 15 лекций, посвященных основным темам обязательной дисциплины образовательной программы "6В01723 - Иностранный язык: два иностранных язык (немецкий язык)" Лексикология.